Slow Living by Annika

Coronaviruset blir en påminnelse om livets skörhet
 
 
 
Jag älskar träd! Enklare går det inte att beskriva känslan jag känner när jag ser dessa magnifika skapelser torna upp sig mot himlen.
De står fasta på jorden med sina rötter långt ner i myllan. Suger näring och vatten från omgivningen och skänker tillbaka skönhet, renare luft och boplats åt fåglarna. Träden är en förutsättning för vår existens!
 
Jag mår som bäst när jag i all enkelhet får promenera i skogen och andas den friska luften. Jag känner mig fri och hemma.
 
Nu så här i Coronavirusets blomstring känner jag mig lite vilsen i all information, vad är rätt och vad är fel. Jag läser myndigheternas sajter, borde vara säkraste källan än skvaller på sociala medier tänker jag. Hur gör du?
 
I krisens centrum kommer livet och döden som närmast. Vad är viktigt och vad kan vänta?
 
Skogspromenader gör nu gott i både kropp och själ.