Slow Living by Annika

Välkommen till min nya blogg!

Bloggen startades 2016 av mig då jag försökte komma igen efter min utmattning, då under annan bloggadress. Efter egna erfarenheter ville jag inspirera och stärka människor att leva enligt filosofin Slow Living  dvs enklare- tystare- lugnare (Simplicity- Silence- Serenity). Jag önskar öka kunskapen kring ett mer hållbart leverne med en god hälsa i fokus.

Den här bloggen tog sin form som ett sätt att bearbeta min egna utmattning. Inläggen är skrivna till stöd och uppmuntran med syfte att göra ämnen som hälsa, utmattning, stress, balans och hållbarhet mer accepterat och för att öka förståelsen för hur ett medvetet närvarande liv kan påverka hela livskvalitén.

Jag är utbildad Beteendevetare, Sociolog och Författare. Jag har även läst bl.a teologi, socialt arbete och kurser i samtalsteknik.