Slow Living by Annika

Nya blad har vänts
 
Så här har min blogg/hemsida sett ut tidigare. Kanske känner du igen den? Kanske har du följt mig på min resa...
 
I fortsättningen kommer jag skriva här. Det är en enklare sida, en gratisvariant där stressen över att behöva uppdatera nya inlägg är som bortblåsta.
 
Varför byter jag då plattform?
 
Efter att ha kämpat mig tillbaka på fötter efter utmattningen så har jag omprioriterat en hel del. Jag har slutat säga ja till allt, slutat uppdatera och följa sociala medier, lagt studierna på hyllan och endast heltidsarbetar, men framförallt har jag förändrat min syn på vad som är viktigt i livet.
 
Numera prioriterar jag det jag mår bra av; lägger ifrån mig mobilen när jag inte är på jobbet, tränar gratis i trädgården, struntar i andras förväntningar (det är ytterst få saker du MÅSTE göra!!!) och fokuserar på att vara närvarande i nuet.
 
Jag har också kommit till insikt att jag lagt ut pengar på sådant som egentligen inte bär frukt i mitt liv. Därför byter jag från egen domän till denna gratisvariant. Som en del av er märkt har jag även slutat med mina poddavsnitt och så har jag avslutat några medlemsskap. 
 
Framöver tänker jag fortsätta blogga men när jag själv känner att jag vill det, utan krav. Du får väldigt gärna fortsätta följa mig här!
 
Jag kommer även framöver skriva om hälsa till kropp, själ och ande samt dela bilder från mina trädgårdsprojekt och tänkvärda insikter.
 
KRAM Annika